Soru sormak iyi birşeydir. Hatta çoğu zaman zeka belirtisidir. Çok soran ,meraklı çocuklar çok şey öğrenirler. Tabii kendilerine her defasında doğruyu anlatmak şartıyla.

Can da çok soran bir çocuk. Çok akıl yürüten, cevabı alana kadar tekrar tekrar soran, ikna olmak isteyen.
Bu nasıl olmuş anne?
Güneş nasıl ısıtır anne? Peki güneş olmasa n’olurdu yani?
Bu fotoğraftaki kim? Sen tanıyor musun? Peki sesi nasıl o teyzenin?
Öpünce kalp çıkar. Kalp çıkınca aşk olur di mi anne?
Ben senin herşeyin miyim yoksa bi’tanen miyim?
Ben olmasam siz n’apardınız anne?
Bu alete neden canavar denmiş? Ucundakine neden taş denmiş? Kim demiş?

Bu listeye milyon tanesi daha eklenir.Zaten şimdiki jenerasyon maşallah öyle şeyleri düşünüyor ki,insan ister istemez “ben çocukken salak mıydım?” diye kendini sorguluyor.
Gel gelelim ki bazı sorulara cevabım olmuyor…

“Çocuklar ölmez di mi anne? Hep anne-babalarıyla mutlu yaşarlar di mi ????????”

Reklamlar

Seyyah

 

Barış Manço.İlk ‘hayat bilgisi’ öğretmenim sendin. ‘Halhal’ ı dilimin döndüğü kadarıyla söylediğimi ve babama zorla ‘Sarı Çizmeli Mehmet Ağa’ yı çizdirdiğimi çok iyi hatırlıyorum! Kendisiyle ilgili en eski hatıralarımın içinde tabii ki ‘arkadaşım Eşek’ de var.
Biraz daha büyüyüp aklımın hayata ermeye başladığı ilkokul yıllarımda-ki 80lerin başına denk gelir- TRT’de onu izlediğim günlerin birinde aniden ‘Halil İbrahim Sofrası’nda söylediklerinin boş şeyler olmadığını farkettim.
…..
Yıllardır sürüp giden bir pay alma çabası
Topu topu bir dilim kuru ekmek kavgası
Bazen durur bakarım bu ibret tablosuna
Kimi tatlı peşinde kimininse tuzu yok

Ağzı açık gözü toklar buyursunlar baş köşeye
Kula kulluk edenlerse ömür boyu taş döşeye
Nefsine hakim olursan kurulursun tahtına
Çalakaşık saldırırsan ne çıkarsa bahtına

Halat gibi bileğiyle yayla gibi yüreğiyle
Çoluk çocuk geçindirip haram nedir bilmeyenler
Buyurun sizde buyurun
Buyurun dostlar buyurun

Barış der her bir yanın altın gümüş taş olsa
Dalkavuklar etrafında el pençe divan dursa
Sapa kulba kapağa itibar etme dostum
İçi boş tencerenin bu sofrada yeri yok
Sapa kulba kapağa itibar etme dostum
İçi boş tencerenin bu sofrada yeri yok

Para pula ihtişama aldanıp kanma dostum
İçi boş insanların bu dünyada yeri yok
Para pula ihtişama aldanıp kanma dostum
İçi boş insanların bu dünyada yeri yok

Acaba bu bir şifre mi? Benden başka farkeden var mıdır? diye düşünmüştüm. Yani anlayacağınız aklım çok da ermiyormuş 🙂 Sonra arkasından ‘Kazma’,’Kul Ahmet’,’Yaz Dostum’,”,’Nane Limon Kabuğu’,’Anahtar’ ve peşisıra diğerleri geldi.

Öksürüğün çaresini de, hayatın acımasızlığını da, imkansız aşkı da, tok gözlü olmayı da, alınterini de ondan öğrendim ben.
Yıllar geçti,üniversiteye devam ettiğim yılların birinde,Stokastik Süreçler Finali’ne girmek üzereyken radyo anonsundan duydum gittiğini. Eğrisini-doğrusuna denk getirmeden çok şey yazıldı,söylendi ama koca kazık yaşımda da tereddütsüz diyorum ki, Barış Manço benim ilk Hayat Bilgisi öğretmenim,Dünya’ya açılan ilk pencerem, modern Evliya Çelebi’m.

Işıklar içinde uyusun. R.I.P

 

2012-Olumlama

Tüm geçmişimi sevgi ile onurlandırıyor,

gelecek güzel ,sağlıklı,mutlu günleri kabul ediyorum…

Hoşgelsin 2012

Sağlık ve mutluluktan başka, fırsatlarla dolu ve bu fırsatları değerlendirecek kadar basiretli, egosu alçak özgüveni ve farkındalığı yüksek, kayıpların olmadığı , iyi dileklerin hayat bulduğu bir yıl diliyorum.
“senin ve benim , yani bizim için…Murathan Mungan”

Madem bulamadın, o zaman yaz deftere

Bizim evde haftasonları fazla tv izlenmesin diye Digitürk’ün müzik kanalları açılıyor. Son zamanların favorisi 449 kanal yani Christmas Songs. Can da oturup bir yandan şarkıları dinleyip kurabiye yiyor, bir yanda da “aaa Nemo” diye aşka gelip çığlık atıyor.

O şarkılardan bazılarını seviyor, bazılarını da içinde olur da kazara “No” falan dendiğini yakalarsa bir kalemde harcıyor. En sevdiklerini Pcde dinleyelim istiyor ama maalesef hepsini bulmak mümkün olmuyor ben de favorileri buraya koyayım da unutmayalım dedim. Hem kurabiye yaparken de iyi gidiyor ne yalan söyleyeyim 🙂
O zaman yaz deftere 2011…

Petula Clark – Christmas cards-

Ray Anthony – Christmas kisses-

Dean Martin – Let it Snow-

Dean Martin – Jingle Bells –

2011den 2012ye giden son düzlükte

Kasım’ın sonu Aralık’ın başı derken geldik mi son düzlüğe? Geldik.
Elde var hayattan alınan bir yaş. Bunlar da o son kurabiyeler işte.

Haftasonu

Previous Older Entries